DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

2010 až 2019

17. slet

2010   Prostějov

Posunutí termínu na srpen (14.- 22.) nám ohledně počasí příliš nepomohlo a jeho nepřízeň patrně ovlivnila i účast členů POTK. S podivem nepřijeli žádní Medlánečtí, ač to mají „coby kamenem dohodil“, ani nikdo ze Slovenska, ba i Morava byla zastoupena jen místními. Ze Slezska se pak tradičně účastnil Sváťa Vítek.

Raňáci dorazili až třetí den a o to i dříve odjeli. Omluvou jim byla účast na „letecké“ svatbě dalších Raňáků (a i našich členů) Pavly a Tomáše Seifertových. Jediní s odkrytým tranďákem dorazili Mezerovi se Šohajem 425. Svého Šohaje přivezl Emil Slíva, Jirka Leník s Gerhardem Maleschkou Krajánka. Z Hronova přijeli Bondy Říkal se Šestnáctkou a Vláďa Dostál s Mirkem Středou se svými 116. S Orlíky 16 a 116 se prezentovali také hostitelé.

V průběhu sletu natočila regionální TV krátký snímek do celostátního pořadu „Toulavá kamera“. Nezávisle na sobě náš slet navštívily, vždy jen na jeden den i dvě skupiny fandů bezmotorových oldtimerů z Polska.

18. slet 

2011   Jeseník

                   

Osmnáctý slet se konal na letišti v Mikulovicích od 16. do 23 července zároveň s prvním sletem kluzáků typu SF 27 na území ČR. Pozvání na tuto akci totiž přijala parta pilotů se dvěma těmito větroni z AK Karlovy Vary a také švýcarský majitel SF 27A, takže včetně „domácí“ D-1426 se na LKMI sešly celkem 4 exempláře tohoto typu. 

Účastníci se začali do Mikulovic sjíždět již ve čtvrtek a v pátek, většina ale dorazila v sobotu odpoledne a tak nestihla první letový provoz. Večer jsme se všichni sešli u táboráku. Nejlepší letový den byla neděle. Začala sice čistou termikou, ale později se vyvinula kupovitá oblačnost se základnami až 2000 m a silnými stoupáky. Na večer provedl Petr Hanáček podle „Směrnice pro létání v dlouhé vlně za Jeseníky“ plánovanou malou přednášku o vlně a oživil vlastními zkušenostmi a fotografiemi. Kdo si ze zúčastněných přál, mohl tedy do zápisníku dostat potvrzení o provedené pozemní přípravě k létání v jesenické vlně. 

pondělí se počasí změnilo, bohužel k horšímu. Účastníci tedy vyrazili na výlety poznávat krásy okolního kraje. Počasí nepřálo až do pátku a většina účastníků se rozhodla odjet domů. Zůstaly pouze Orlík 16 a Šohaj 425, společně s námi doufali v lepší počasí na víkend. Sobota, konečně bez deště, přinesla zajímavý letový den. Ráno a dopoledne fungovala vlna, kterou pak odpoledne poněkud rozbila termika. Létat se v tom dalo, takže jsme toho využili. Navečer jsme sledovali létání modelářů. neděli opustili LKMI poslední z účastníků sletu. Letošní akce se vydařila navzdory problémům s počasím, na sletech POTK již tradičním. Důležité bylo sejít se, pohovořit, podařilo se nám i zalétat si a částečně naplánovat, co dál. Navíc klub dostal hezký dárek k 20. narozeninám - rozšíření členské základny o nové členy, kteří poněkud snižují věkový průměr v POTK.  

"Nějak mi blbnul rychloměr, tak jsem raději přistál..."    smiley  (Josef Mezera, 19.7.2011)

Seznam zúčastněných:

  Pilot(i)     Kluzák Imatrikulace
1 HANÁČEK Petr / IVANOVÁ Jiřina CZ   SF 27 A D - 1426
2 STŘEDA Miroslav  CZ   VT 116 Orlík OK-4314
3 LENÍK Jiří CZ   Z-24 Krajánek OK-8560
4 KERN Ulf D   XXX XXX
5 MALESCHKA Gerhard D   Hols´der Teufel OK-A415
6 MEZERA Tomáš / MEZERA Josef CZ   VT 425 Šohaj OK-5399
7 DOSTÁL Vladimír / ŘÍKAL Bohumil CZ   VT 116 Orlík OK-6922
8 SLÍVA Emil / MACH David CZ   VT 125 Šohaj OK-1765
9 STIBŮREK Luboš CZ   VT 116 Orlík OK-5524
10 HARTMANN Peter CH   SF 27 A HB-3157
11 JÁGR David CZ   SF 27 A OK-8168
12 ŠVARC Jan CZ   VT 116 Orlík OK-8401
13 VÍTEK Svatopluk CZ   VT 16 Orlík OK-3403
14 THALER Erich A   Ka-6 CR OE-0660
15 PÍSKÁČEK Jaromír CZ   LF-109 Pionýr OK-3903
16 APPELTAUER Jan / ROTA Tomáš CZ   SF 27 A D - 9398

Fotografie a krátká videa ze sletu v Jeseníku zde            a také   

***

19. slet

2012   Jindřichův Hradec

Pro tento slet byl vybrán poněkud neobvyklý jarní termín, tudíž chybělo několik „skalních“ účastníků. 19. sletu POTK se zúčastnilo patnáct historických větroňů z Česka a Švýcarska, k tomu ještě pět „bělásků“ z Rané. Díky výraznému zlepšení plachtařského počasí v druhé polovině týdne, lze i podle pořekadla „konec dobrý, všechno dobré“ hodnotit letošní slet jako velmi zdařilý a podle počtu odlétaných kilometrů pak jako dosud nejúspěšnější. Podrobné zpravodajství „den po dni“ si můžete prohlédnout na veřejném fóru www.potk.cz. 

Další fotky ze sletu od "Gregory" Peka ZDE a nebo také jako obvykle na  

Záznam ze zpravodajství ČTV

20. slet

2013   Staňkov

20 historických kluzáků (když započítáme i prostějovského Vivata) s třicítkou pilotů, či členů POTK z Česka, Rakouska, Německa a Švýcarska. Kromě jednoho "výletního" dne, byly všechny ostatní letové, dokonce i přeletové - 13 zaregistrovaných přeletů - to tu také ještě nebylo.

Možná to bylo i díky tomu, že je nikdo neorganizoval a nikdo nikoho do ničeho nenutil. Účastníci sletu ve Staňkově nalétali na historických kluzácích 29 startů navijákem, 87 aerovleků a ve vzduchu strávili něco přes 163 hodin.

Jak to na našich posledních sletech bývá už zvykem, i tentokrát jsme poskytli interview pro televizi. Ve Staňkově to bylo pro regionální plzeňskou TV ZAK. Úspěšný slet v místě, kde jsme kupodivu neměli žádného člena a dokonce v celém kraji jen jednoho jediného...

Fotky ze sletu : Luděk Souhrada, Vašek Houška, Josef Mezera a spousta dalších na image

21. slet

2014  Žamberk

Účastníci s kluzáky :

 1.           SF-27A                              OK-8168        David Jágr, aeroklub Karlovy Vary

 2.               "                                    OK-1426        Jaroslav Kareš, Olomouc

 3.               "                                    HB-3157        Peter Hartmann, Švýcarsko

 4.           VT-16 Orlík                         OK-3403        Svatopluk Vítek, Zábřeh

 5.                "                                   OK-3405        B."Bondy" Říkal, Hronov    (nelétal)

 6.           VT-116 Orlík                       OK-4314        Miroslav Středa, Hronov     (nelétal)

 7.                "                                   OK-6922        Vladimír Dostál, Hronov

 8.                "                                   OK-7404        František Tvardek, Zábřeh

 9.           VT-116 Orlík                        OK-8412        Aeroklub Žamberk

10.           LG-125 Šohaj                     OK-1765        Václav Černý, Plasy

11.           Ka 6                                  OK-4422        Libor Kysel, Raná

12.           Ka 6                                  OE-0660        Erich Thaler, Rakousko

13.          Foka 5                                OK-1227        Jaroslav Florián, Medlánky

14.          Krajánek                             OK-8560        Vladimír Abraham, Raná

15.          Kmotr                                 OK-1260        Raná (Zb. Bican)

16.           Ka 7                                  OK-1745        Aeroklub Žamberk

17.           Standard Austria                OE-0496        Werner Adam, Rakousko

18.          L-13A Blaník                       OK-2718        Libor Mašík, Zábřeh

19.          SZD-36A Cobra 15               D-6010          Ulf Kern, Raná

20.          SZD-24 Foka 4                    D-9357          Gerhard Maleschka, Německo

Sobota 16. 8. 2014 je příjezdovým dnem, počasí nic moc, chladno, občas prší. Dorazili Hanáčkovi, je zde již Jarda Kareš se ženou (SF 27A), Václav Houška, Vláďa Abraham (Krajánek), Sváťa Vítek s rodinou (VT16) a David Jágr s rodinou (SF 27A). Zahraniční kamarádi Erich Thaler (Ka6) a Peter Hartmann (SF 27A) jsou zde již od pátku. Důležitá osoba tohoto sletu, místní Mirek Štěpán, přijel až večer, protože závodil v Hronově na HOP. Ještě později večer dorazili Petra, Svíďa (Ka6) a nová maličká plachtařka Kristýnka.
Kmotr, přelétnutý již během týdne, stojí v hangáru Terminál - jih.

Neděle 17. 8. 2014:
Ráno se zjistilo, že někdo vykradl Erichovi auto, sebral peníze a elektroniku. Zloděj se také vloupal do klubovny aeroklubu.

V 11 hodin se konal zahajovací briefing, Mirek Štěpán přivítal účastníky sletu a informoval o soutěži Orlicko, která bude hodnocena ve dvou kategoriích. VLP AKZM nás seznámil s letištěm a provozem. Byl pro nás uvolněn hangár a dána k dispozici místní Ka7. Během dne proveden jen jeden aerovlek - Sváťa s SF27A.
Přijíždí další účastníci - Vláďa Dostál, Mirek Středa (2 Orlíci), Emil Slíva, Franta Tvardek (Orlík), Václav Černý (Šohaj), Honza Appik s dcerkami. Složil se Krajánek, česká Ka6, Šohaj, hangár se začíná plnit.

Pondělí 18. 8. 2014:

V 10.30 briefing, počasí vypadá nadějně, hezké kumuly, cca 4/8, ale silný JZ vítr. V 11 hodin taháme hangár. Ranská Ka6 se chystá letět, zatím jediná. 
Po obědě v "Orlických kasárnách" ale následuje dlouhá pauza z důvodu 7/8 oblačnosti bez výskytu termiky. Přijíždí Erichův rakouský kolega s kluzákem Standard Austria, později Golem a Ulf s Cobrou, Victor Arleth a ještě později Mašíkovi s Blaníkem.
Až v 16.30 to Ulf nevydrží, dá si aerovlek s Ka6 a polétá si nějakých 12 minut. Vyprovokuje však i ostatní, aby si slétli alespoň klouzák bez termiky, Peter Hartmann s SF 27A, místní Ka7 a D. Jágr se přeškolil na Sváťovu šestnáctku. Večer se složil Blaník a ve 20.00 jsou všechna éra v hangáru, to už se od západu žene pěkná buřina. Jdeme na pivo...

Úterý 19. 8. 2014:

V 10.20 briefing, počasí – zatímco západně od nás je slunečno a naskakují kumulky, je tu zataženo, ale bez deště. Domlouváme odpolední exkurzi do firmy Fenix a Schempp-Hirth. Dopoledne rozbalil provoz "AK Mašík" předvedením stylových aerovleků Galánky za Čmelákem a akrobacii se Z-226, vše ovšem v měřítku 1:10 a RC řízením. Po celou dobu exkurze do výše uvedených dílen nás podle zákona schválnosti provázela slunečná obloha, zaplněná mnohaslibnými kumuly. Ihned po návratu na letiště jsme začali „lifrovat“ naše oldtimery na start. První dva, tři vleky byly ještě úspěšné. Ty další už pak jen lety „nahoru-dolu“. Do hangáru jsme pak éra ukládali až na závěr dne (doslova za pološera).

 

Středa 20. 8. 2014:
Létáme ...

Během dopoledne natočila redaktorka Čs rozhlasu Pardubice paní Tereza Brázdová reportáž z našeho sletu, jde o dvě části, jednu na zemi a druhou z letu v K7 s Mirkem Štěpánem. Zde si je můžete poslechnout:

https://sletypotk.wbs.cz/140821bra01_slet_kluzaku_pozemni.mp3

https://sletypotk.wbs.cz/140822bra01_let_historickym_kluzakem.mp3

Večer proběhla letní členská schůze POTK.

Čtvrtek 21. 8. 2014:
Opět létáme. Dnes jsme vytáhli z hangáru a penálů úplně všechny dřeváky (pozn.: včetně plechového Blaníka). Odpoledne nás všechny donutil k přistání jeden velký a zamračený mrak. Nevzdali jsme se však a asi po hodině a půl sluneční svit vytvořil další termiku. David s eSeFkou zmákl přelet, Ulf s Cobrou přistál v Hronově, zábřežský Blaník podrovnal na poli a o několik minut později i Svíďa s půjčenou SF-27. Ta dvě latadla na tranďácích nám ulehčila večerní skládání hangáru ...

Pátek 22. 8. 2014:
I dnes létáme ... V 10 ráno při brífinku bylo téměř jasno, silnější JV vítr, start určen ze "spodní" strany RWY, tzn. starty do kopce. Kolem poledne jsme začali s létáním, je třeba využít intervalu, k večeru má pršet. Pro žaludeční potíže domů odjel Victor Arleth (nebyl prvním, ani posledním postiženým, asi jediný náš záporný dojem ze sletu), z pracovních důvodů pak Svíďa s rodinou, Prostějováci (Jirka Chlachula s potomky). Termika tohoto dne se ukázala trošku zrádná, David sice jako včera ulétl nějaké kilometry, ale ostatní se "potili" kolem letiště. Ve čtyři odpoledne všechny zahnal déšť, zmoklá éra se po utření postupně uložila do hangáru. Po dešti se opět vyjasnilo, ale už bez termiky a tak jsme šli na pivo ... Jo, také se tu odpoledne ukázal Jirka Fikejz (ti starší ví), už nelétá, ale předvede prý na sobotním Airshow mimo RC modelu "Blériota" také nového "Glajtra" SG-38.

Sobota 23. 8. 2014:

Žamberský letecký den. Dopoledne ještě poslední přípravy, od 13.00 h to vypuklo. Vydařilo se počasí, organizace klapla

bez potíží, bylo na co koukat a čím se bavit. POTK se účastnil předvedením čtyř kluzáků, Orlík 16 (S. Vítek), Kmotr (Hanáček, Hanáčková), Šohaj 125 (V. Černý) a Foka 5 (J. Florian). Někteří účastníci sice opustili LKZM již během dne (Jágrovi, Appikovi, Karešovi, Slívovi, Hartmann), ale ti co zůstali, udělali dobře. Večer se totiž konalo vyhodnocení soutěže "Orlicko 2014", předání drobných cen a posléze také sponzorských dárků. Každý přítomný člen POTK obdržel tričko s Krajánkem. Rovněž proběhla losovací tombola, ve které každý z nás vyhrál 1/72 plastikový model Grunau Baby 2b. Dále se losovala cena předsedy POTK (databáze letišť) a cena útěchy (flashdisk). Večer proběhl ve velmi přátelském duchu, bylo to příjemné závěrečné posezení s kamarády u Erichova výborného červeného vínka ...

Další fotky si můžete prohlédnout třeba na: http://pepe71.rajce.idnes.cz/Zamberk_slet_retro_vetronu

a také jako obvykle na  image  

Video snímané z vlečné Samby   http://www.youtube.com/watch?v=9jXWw0LW-2I

nebo závěrečné Air Show 2014   http://www.youtube.com/watch?v=hx8DwsKt2-4

smiley smiley smiley

22. slet

2015  Zábřeh

                  

15. 8. 2015

Příjezdový den - za bouřek s prudkými přeháňkami Hanáčkovi dorazili večer na letiště Zábřeh, kde je již čekal místní Sváťa a několik účastníků: Jágrovi, Appikovi, Karešovi, Jirka Leník, Ulf a Vašek Houška. Z větroňů pak 3x SF27 a Cobra. Již dnes víme o několika členech, kteří nepřijedou ze zdravotních či rodinných důvodů, a sice Golem, Středovi a Václav Černý...

16. 8. 2015

Zahájení sletu - zahajovací briefing provedl v 10 hodin místní inspektor Jarda Buryan, vysvětlil podrobnosti o provozu a rozdělení vzdušného prostoru v blízkosti letiště. Podle meteorologických prognóz se očekává termické počasí až od poloviny týdne. Zatím je pouze velké horko a vlhko. Libor Mašík nastínil možnosti programu v případě neletových dní a také pro společné večery. Dopoledne přiletěl Luňák z Frýdlantu. Odpoledne probíhal navijákový provoz. Večer jsme si s pomocí Mašíkovic grilu připravili společnou večeři a v družném hovoru u piva a vína jsme setrvali do půlnoci, poněvadž předpověď nevypadala na letové počasí...

17. 8. 2015

V pondělí těsně před briefingem začalo pršet a radar napovídal, že déšť chvíli vydrží. Vydali jsme se na společný výlet do Ostravy-Vítkovic, kde je z části areálu bývalých železáren a dolu Hlubina vybudován velmi zajímavý industriální skanzen Dolní Vítkovice (viz www.dolnivitkovice.cz). Odpoledne se na LKZA objevil nepřihlášený a nám neznámý polský plachtař s Fokou 4, který se účastnil závodů v Nitře a nyní se přidá k nám. U společné bramborákové večeře jsme se dohodli na konání letní členské schůze - ve čtvrtek 20. 8. po létání...

foto -jiv-

18. 8. 2015

V úterý pokračuje teplé a vlhké počasí, ale naštěstí již bez deště, bohužel na termiku to zatím také nevypadá. Od 11 hodin tedy vytahujeme Blaníka a naviják. Ulf složil Cobru, Polák Miroslaw Foku, Jarda Sofinku. Celkem se nalétalo 21 startů,16x Blaník, 2x Cobra a 3x Foka 4, nejdelší let trval 15 minut (Hanáček a Hanáčková). Včetně AK Zábřeh byl nálet 38 startů, které kromě dvou "odvlekali" Honza s Davidem. Večer opět společná večeře, tentokrát steaky a k tomu různé další dobroty...

 

foto V.Houška

19. 8. 2015

Středeční ráno nás přivítalo podobným počasím jako včera, možná méně oblačnosti. Místní plánují přeškolování na Luňáka a složení všech letadel - o místo v hangáru zde opravdu není nouze a četní návštěvníci letiště budou mít na co koukat... Brzy ráno dorazil Jari Florian s Bocianem a těsně po briefingu nás překvapil svým příjezdem Luboš Martinák. Odpoledne přijeli také Vláďa Abraham s Ka6, Josef Lajer a Golem. Na pár hodin se za námi zastavil Milan Svoboda cestou z Nitry. Aerovlekový provoz vyprovokoval po obědě P.Hanáček neúspěšným pokusem, druhým letem se však udržel téměř hodinu. Čistá termika fungovala do cca 1000 nad letištěm, foukal silný vítr, ale udržet se v tom dalo. Brzy se přidali Sváťa s Orlíkem a Jarin s Bocianem, na kterém se vystřídalo několik pilotů, stejně jako později na Luňáku. Celkový nálet 11 aerovleků v čase 3 h 40 min, nejdelší let Hanáček 55 min na SF27.

 

     

foto J.Kareš

Část dámského a dívčího osazenstva se vydala za kulturou na zámky Hradec nad Moravicí a Raduň, druhá část vyrazila do nákupního centra Silesia v Opavě. Večer opět výtečná společná večeře.

  

foto J.Karešová

20. 8. 2015

Ve čtvrtek slunečné ráno, na obloze jen cca 3/8 cirrů, čerstvý východní až severovýchodní vítr. Konečně dorazil náš slovinský člen Boris Koźuh s krásnou EoN Olympií a později také rakouský člen Erich Thaler s Club Libelle, který bohužel ze zdravotních důvodů po chvíli zase odjel, jako omluvenku zde zanechal slušnou várku jeho skvělého vína. Později přilétla slibovaná UL vlečná (Savage z Kroměříže), která přitáhla Orlíka. Po zemi pak přijel kroměřížský podpůrný tým a přivezl Phoebuse. Počasí se konečně zlepšilo, i přes svěží vítr čistá termika fungovala vcelku spolehlivě, nalétalo se 17 aerovleků v celkovém čase 16 h 50 min, nejdelší let Hanáček 2 h 27 min. Odpoledne se dostavili další členové: Zb. Bican, Luboš Stibůrek s Orlíkem, Jirka Chlachula. Večer jsme zvládli členskou schůzi POTK a po té přijali pozvání k malému občerstvení od pořádajícího aeroklubu, z něhož se opět vyklubala hojná společná večeře. 

     

foto - peh- a -jm-

21. 8. 2015

Páteční briefing se konal o něco dříve, protože byla veliká naděje na výborné počasí, která nezklamala. Dnes byla prostě lať, termika zpočátku v okolí LKZA čistá, trochu rozfoukaná, až dále v polských rovinách byly vidět lákavé mraky, postupně se tato oblačnost začala vyskytovat i zde. Silné krásné zvedy do 2000 m, nosilo to všude. Došlo i na plastoně místních pilotů, kteří se pochopitelně přidali k našemu provozu. Kromě přeškolování na Luňáka a Olympii pokračovalo povození s Bocianem, také dnes padlo jedno polní přistání. Krásné polétání korunovaly dva výkony bodované v OTC, viz http://www.cpska.cz/public/index3.php?_let=81799&_pilot=http://www.cpska.cz/public/index3.php?lpg=zobraz_let&let_id=81806Večer přijel Gerhard Maleschka a přivezl Hol´s der Teufela, který se bude zítra jistě návštěvníkům líbit...

      

foto -jm-

22. 8. 2015

Sobota proběhla ve znamení dne otevřeného letiště, avšak pro nás s normálním, ničím omezeným provozem dle přání a počasí. Oblačnosti bylo mnohem více než včera, termika silná a spolehlivá. Po poledni se začaly kumuly slévat a z Krnova po rádiu byly slyšet zprávy o přeháňkách, v Zábřehu však bylo stále pěkně. Kromě našeho létání probíhaly seskoky parašutistů, předvedení Teufela, vrtulníku, vírníku a skupiny "Follow me", což bylo pro četné návštěvníky a diváky velmi atraktivní. Celý dnešní provoz proběhl bez problémů ke spokojenosti všech, jen opět padlo jedno pole a nějaké kilometry na přeletech (David Jágr a Luboš Stibůrek, viz OTC). Bohužel pro pozemní poškození Teufela nedošlo na očekávanou atrakci v podobě gumicukových a autovlekových startů. Reportáž regionální TV shlédnete po kliknutí na tuto větu. Večer následovalo příjemné závěrečné společné posezení těch, kteří dosud neodjeli...

foto V. Houška

23. 8. 2015, neděle

a odjezdový den, někteří vytrvalci se ještě přidali k provozu místních, malá skupinka účastníků sletu se rozhodla navštívit kolegy v polském Rybniku...

Letošní slet se nedá hodnotit jinak než pozitivně, jak po stránce letového provozu, tak i zázemí bylo v Zábřehu na vysoké úrovni. K tomu jsme měli štěstí i na počasí, prostě to letos vyšlo výborně a pořadatelskému aeroklubu se patří poděkovat za věnovanou péči. Když jsme odjížděli, bylo mi smutno, že už to končí...

HISTORICKÉ KLUZÁKY NA 22. SLETU POTK V ZÁBŘEHU :

                                1.      Orlík VT-16           OK-3403          Svatopluk Vítek, Zábřeh

                                2.      Orlík VT-116          OK-7414          Aek. Zábřeh

                                3.      Blaník L-13            OK-2718          Aek. Zábřeh

                                4.      Luňák LF-107         OK-0819          Aek. Frýdlant n. O.

                                5.      Orlík VT-116           OK-8431          Aek. Kroměříž

                                6.      Phöbus „A1“           OK-9315          Milan Vita, Aek. Kroměříž

                                7.      Bocian E SZD-9      OK-7221          Jar. Florian, Aek. Medlánky

                                8.      Foka 4 SZD-24       SP-2418           Mir. Lewandowski, Aek. Piła

                                9.      Cobra SZD-36         D-6010            Ulf Kern, Aek. Raná

                                10.    Ka 6 CR                 OK-0660          Vlad. Abrahám, Aek. Raná

                                11.    SF 27 A                 OK-1426          Jaroslav Kareš, Aek. Olomouc

                                12.    SF 27 A                 OK-8168          David Jágr, Aek. Karlovy Vary

                                13.    SF 27 A                 OK-9398          Jan Appeltauer, Aek. Karlovy Vary

                                14.    Orlík VT-116           OK-5524          Luboš Stibůrek, Aek. Plasy

                                15.    EoN Olympia 2B     BGA1028         Boris Kožuh, Slovinsko

                                16.    Hol´s der Teufel       OK-A415          Gerhard Maleschka, Německo

smiley smiley smiley

 ZPĚT NAHORU 

            

Ve velmi příjemném prostředí plaského letiště, obklopeného borovými lesy, se sletu tentokrát zúčastnilo poměrně hojně (21) historických větroňů, ale i účastníků. K zvládnutí letové obsluhy pomáhalo domácí vlečné Z-226 MS vydatně i ranské UL Allegro. Pro kluzák Hols´der Teufel pak byl k dispozici také Ulfův speciální UL naviják. Celý týden byly všechny dny letové. Čtyř až šestihodinové lety nebyly při tomto sletu výjimkou. Přeletáři si také přišli na své. Při místním létání pak byly v neustálé činnosti exotická Eon Olympie a unikátní ranský dvousedadlový LG-130 Kmotr. Zajímavým spestřením pak byla návštěva Gerharda Sindermanna, který se svou excelentní Ká šestkou přiletěl (312 km) z německého Chamu. Přes noc bivakoval pod křídlem větroně a druhý den po obědě pak pokračoval v přeletu směr Cheb, OB Reichenbach a pak zpět domů (422 km). Se svými historickými větroni se sletu zúčastnili i piloti z Německa, Rakouska a Polska. Během týdne nás navštívili také další "oldtimer" přátelé ze Slovenska, Bavorska a Slovinska. Celkem bylo na oldtimerech během sletu nalétáno 106 startů, cca 213 hodin a 3.183 do CPS přihlášených kilometrů.

Účastníci a jejich větroně a kluzáky:

 1. Aek. Plasy     Václav ČERNÝ                             Šohaj 125

 2. Aek. Plasy     Luboš STIBŮREK                          Orlík 116

 3. Aek. Raná     Jana, Tomáš MEZEROVI                Orlík 116

 4. Aek. Raná     Tomáš a Josef MEZEROVI             Šohaj 425

 5. Aek. Raná     Zbyšek BICAN                              LG-130 Kmotr

 6. Aek. Raná     Jiří LENÍK, Boris KOŽUH               EoN Olympia 2b

 7. Aek. Raná     Ulf KERN, Jiří LENÍK                    Hols´der Teufel

 8. Karlovy Vary  David JÁGR                                SF-27

 9. Olomouc       Jaroslav KAREŠ                           SF-27

10. Hronov         Vl. DOSTÁL, Boh. ŘÍKAL              Orlík 116

11. Benešov       Mir. MAJOR, Václav KYSILKA        Orlík 116

12. Zábřeh         Svatopluk VÍTEK                          Orlík 16

13. Prostějov     Jiří CHLACHULA, Jiří JEDLIČKA     Orlík 16

14. Zlín              Milan SVOBODA                           Phoebus

15.           Erich THALER                            Club Libelle

16.          Miroslaw LEWANDOWSKI              Foka 4

17.          Edgar KRAUS                               L-Spatz

18.           Jürgen DOPPELBAUER                     Breguet Fauvette

19Jeseník        HANÁČKOVI                                 SF-27

20. Zábřeh           Libor MAŠÍK                                Orlík 116

21. Benešov       Alex. ŘÍHA, Tomáš FIALA              Phoebus

22.         Gerhard SINDERMANN                   Ka-6 CR


23. slet den po dni

Sobota 16.7.2016

Příjezdový / příletový den za krásného plachtařského počasí. Toho využili Jana Mezerová s Orlíkem a Josef Mezera se Šohajem, kteří přiletěli z Rané "vlastní silou" (kliknutím na jména si otevřete záznam jejich letů). Jana se tak úvodním přeletem ujala i vedení nevyhlášené přeletové soutěže letošního sletu.

Neděle 17.7.2016  

Ne příliš úspěšný den - mezi přeháňkami došlo k nehodě s HdT, pilot naštěstí vyvázl jen s drobným zraněním. Teufel je na tom hůře... Večer oficiální přivítání účastníků zástupci AK Plasy a seznámení s programem sletu, organizačními pokyny i s možnostmi výletů do okolí.

(Dopolední reportáž regionální západočeské televize ZAK si rozklikněte zde - poslední třetina tohoto zpravodajství)

Pondělí 18.7.2016 

Zahajovací briefing a seznámení s letištním řádem provedl místní VLP Karel Mařík. Létáme. Čtyřhodinové lety v termice nebyly ten den žádnou mimořádností. A také "přeletujeme". Kdo a jak létal si prohlédněte na CPS, nebo ještě lépe, na http://www.oldtimercup.wbs.cz/. Byla i tři polní, resp. na jiném letišti přistání. Dorazili další účastníci sletu.

Úterý 19. července 

Během dne nás na chvilku přijel pozdravit další člen POTK Igor Ott, který ale z pracovních důvodů nemohl zůstat, a z Bavorska další náš "oldtimer" kamarád Frank Konsek.  I tentokrát počasí přálo dlouhodobým termickým letům i přeletům. Kromě dvou polních přistání jsou výsledkem krásné lety, vše opět na CPS, nebo na http://www.oldtimercup.wbs.cz/. V pozdním odpoledni přiletěl z německého Chamu "vlastní silou" Gerhard Sindermann s Ka-6 CR, který nazítří stejným způsobem odletěl zase zpět do Německa, kolem Chebu přes OB Reichenbach v nejsevernějším výběžku Bavorska. Po uletění 422 km a 7 hodinách letu přistál zpět doma na letišti v Chamu (záznamy jeho letů jsou na OLC - zde je let z Německa do Plas a zde návrat domů).

 

 

Středa 20. července 

Předpokládáme dnes skvělé počasí, snad bude i nejúrodnější z celého týdne. Přeletáři vytáhli, obrazně řečeno, dlouhá pravítka. Je třeba se zmínit, že domácí vlečné Z-226 MS sekunduje od pondělí do pátku ranské UL Allegro. Nakonec se kilometry přeletářů o malinko smrskly, ale i tak bylo uletěno několik pěkných přeletů. Podrobnosti jsou opět na stránkách CPS wink. Večer nám k poslechu zahrála skvělá místní country kapela smiley

Čtvrtek 21. července   

Od západu se k nám pomalu sune velký mrak, hangáry tedy po ránu zůstávají zavřené. Studená fronta se zatím příliš srážkově neprojevuje, a tak se jednotlivé skupinky vydaly na výlety po okolí. Místní létají základní výcvik s Blaníky. Tento večer proběhla od 19oo plánovaná tradiční letní členská schůze POTK.

   

Pátek 22. července 

Podle předpovědi by dnes měla být opět šance na létání, pravděpodobně poslední na tomto sletu. Vytahujeme hangár, někteří demontují své dřevěné miláčky, protože se chystají k odjezdu, jiní se připravují k letu. Dopoledne navštívila LKPS Česká televize v úmyslu natočit reportáž z našeho létání. (úplně poslední šot tohoto zpravodajství)

Sobota 23. července

Opravdu již poslední letový den sletu. Řada účastníků nás opustila již včera, další odjížděli během dnešního dopoledne. Počasí dusné a bez výrazné termiky. Někteří ještě vyrazili na výlety po okolí, zbývající letuchtiví využili poslední možnost "osedlat" exotickou Olympii nebo Foku. Lety byly všechny jen několikaminutové. Odpoledne jsme uložili zbývající kluzáky do "penálů" (transportních vozíků), v hangáru zůstaly jen dva Šohaje, domácí V. Černého a ranská čtyřistapětadvacítka, která poletí snad zítra domů na vlastních křídlech (což nakonec neklaplo, Šohaj se pod vedením J. Mezery dostal z Plas šťastně domů po drobných peripetiích a částečně na vlastních křídlech až v pondělí smiley). Večer jsme absolvovali krátký ukončovací sraz, na kterém zazvoněním zvonku (dle vzoru IVGR) byl předsedou POTK oficiálně ukončen náš slet. Následně jsme byli přizváni k oslavám místních aeroklubáků, opět zahrála výborná místní kapela...

Neděle 24. července 

Poslední účastníci sletu opouštějí LKPS za přeháněk a dusného počasí. Je nám líto, že nám společný týden tak rychle utekl, protože o nás bylo v Plasech po všech stránkách výborně postaráno a velice se nám zde líbilo. Organizátorům moc děkujeme !

       

STATISTIKA NÁLETŮ

Další fotografie ze sletu jsou k dispozici na rajče.net

Reportáž slovinského účastníka Niko Slana na plachtařském portálu "Opensoaring"

 Reportáž televize ZAK z druhého dne sletu

  Reportáž ČTV  

smiley smiley smiley

 ZPĚT NAHORU 

 

24. národní slet POTK

22. - 30. července 2017, Raná u Loun

souběžně s mezinárodním VGC Randezvous 2017

Oficiální web VGC Randezvous 2017: http://randezvous.aeroklubrana.cz/ 

SEZNAM ÚČASTNÍKŮ

(Stránky Randezvous 2017 jsou primárně vedeny anglicky. S překladem, i když poněkud kostrbatým vám kliknutím na vlaječku   v pruhu nahoře pomůže strýček Gůůgl.)

Akci je možné sledovat také na Facebooku: https://www.facebook.com/1POTK/?modal=composer

(poděkování T. Barvovi za fotografie)

Sobota 22.7.2017 a neděle 23.7.2017

Příjezdové dny, postupně se sjíždějí jak naši členové na slet, tak zahraniční účastníci na VGC Randezvous.

Oba dny se létá, naprosto úžasný Šedý vlk pokračuje v procesu zalétávání Jirkou Leníkem, Václav Černý má premiéru na svém krásném novém Luňáčkovi pod dohledem Michala Šťastného, který zde i s rodinou strávil víkend. Během neděle se za námi přijel podívat Honza Appeltauer, který ale bohužel musel zase odjet. Ze sletu se e-mailem omluvili Erich Thaler, také Milan Svoboda ze zdravotních a David Jágr z pracovních důvodů.

Večer kolem 19. hodiny předseda POTK zahájil 24. národní slet. V tu chvíli nás je na Rané již 17: V. Černý, 3x Hanáčkovi, S. Vítek, M. Major, J. Kareš, Arno Anders a většina ranských členů POTK - hlavní organizátoři Josef a Tomáš Mezerovi, dále Zb. Bican, T. Barva, M. Beneš, V. Abrahám, J. Leník, Ulf Kern a L. Kysel. V průběhu týdne jsou pak očekáváni další přihlášení účastníci (J. Piskáček, Mašíkovi a Jája Karešová).

Václavova nového Luňáka si prohlédl i další majitel Luňáka a pilot z Anglie, účastník VGC Randezvous, Graham Saw.

Pondělí 24.7.2017

Jako každé ráno v 10:00 proběhl briefing v angličtině na učebně ve dřeváku, tentokrát ale za deštivého počasí. Předpověď sice nevypadala příliš slibně, přesto se kolem poledne ukázalo slunce a před dalším deštěm, který se přihnal po 17. hodině, se podařilo stihnout poměrně slušný provoz o 30 navijákových startech a více než 10 aerovlecích. Převážně létaly ranské kluzáky a zahraniční účastníci. V podvečer přijel Gerhard Maleschka s rodinou, Pepa Linhart z Medlánek, Rýdlovi z Hronova, Robo Lajda z Trnavy. Večer v 19 hodin se v hlavním hangáru konala zahajovací ceremonie VGC Randezvous.

Úterý 25.7.2017

Ačkoliv podle předpovědí i podle skutečného počasí nevypadal zpočátku tento den příliš nadějně pro silný vítr, vyklubal se z něj úspěšný provoz s dlouhodobými lety v termice a hlavně na svahu. Startovalo se z dráhy 29 převážně navijákem. Jako poslední přistával Sváťa Vítek s Ka 7, který si polétání na svahu prý nesmírně užil a velmi pochvaloval. Večer jsme se sešli k malému posezení v baru pod věží, další večírek i s kytarou se odehrál v jídelně aeroklubu.

 

Foto T. Barva a Elisabeth Sophia Landsteiner

Středa 26.7.2017

Ani dnešní předpověď nevypadala příliš slibně, ale nakonec se nalétalo 47 aerovleků a pět navijáků. Zhruba od 11 do 15 hodin fungoval poměrně slušný termický interval, a to i ve chvíli, kdy v dálce, nad Krušnými horami byla vidět šedá stěna se srážkami. Ta se bohužel postupně přiblížila natolik, že jsme poslední kluzáky schovávali kolem 16. hodiny již za mírného, ale vytrvalého deštíku. Sváťa Vítek si zalétal téměř dvě hodiny s holandskou Ká šestkou, Ulf osedlal anglickou Oly 463 a Míra Major létal se svým Orlíkem. P. Hanáček vyzkoušel asi půlhodinovým letem Slingsby Skylark 4.

Večer dorazili další členové POTK: Jája Karešová, J. Piskáček, Mašíkovi a v noci pak J. Florian.

   

Foto J. Kareš

Čtvrtek 27.7.2017

K létání byla dnes využita skulinka hezkého počasí, která bohužel trvala jen do cca 12:30 h. Odpoledne se dostavily přeháňky a posléze jemný leč vytrvalý déšť, který do večera neustal. Pořídili jsme si společnou fotku u nového banneru. Po ukončení plánované členské schůze jsme společně vypili darované víno od italského kolegy.

Pátek 28.7.2017

Těsně před briefingem se přihnala nad Ranou bouřka s přívalovým deštěm, který naštěstí po půlhodině ustal. Předpověď je komplikovaná, ale létáme... Nakonec se z toho vyklubalo nejlepší plachtařské počasí celého týdne a v hangáru nezůstalo jediné letadlo. Byl to úspěšný letový den o 75 aerovlecích. Počasí nás příjemně překvapilo, termika fungovala spolehlivě navzdory poměrně čerstvému větru od západu. Jarda se dočkal vytouženého letu se švýcarským Spyrem, Petr si zalétal s Krajánkem, Jaromír a Libor se Šohajem, svá křídla provětral Šedý vlk, Kmotr i Luňák, který se ale po přistání do předpolí vrátil na letiště za autem.

Foto J. Ivanová

Sobota 29.7.2017

Sobotní ráno nás vítalo téměř jasnou oblohou a bezvětřím, ale už kolem 11.hodiny naskákaly kumuly. Prázdné nezůstaly jen hangáry, ale i téměř všechny transportní vozy. Nejlepší počasí sletu se pokusila využít většina účastníků. Po poledni se řady kumulů začaly slévat a tato oblačnost utlumila termiku, naštěstí krizový interval trval jen asi hodinu. Létalo se do večera, oficiální ukončení Randezvous muselo být o hodinu odloženo. V osm večer jsme se sešli před hlavním hangárem, byly vyhlášeny nejkrásnější kluzáky Randezvous v kategorii jedno a dvousedadlovek (vyhrály kluzáky Petrel a Šedý vlk) a po vhození hlavního organizátora Tomáše Mezery za odměnu do bazénu zakončil předseda POTK zazvoněním na zvoneček i náš 24. národní slet.

Foto J. Ivanová

Neděle 30.7.2017

Odjezdový den. Někteří účastníci míří k domovům, jiní za dalšími zážitky někam na dovolenou, mnozí se přesunují na IVGR do Maďarska.

Organizátorům této "dvojité" akce je třeba poděkovat, zvládli vše perfektně, účastníci byli spokojení. Strávili jsme na Rané příjemný společný týden, měli jsme možnost vidět a svézt se se zajímavými cizími kluzáky a setkat se po čase se zahraničními kolegy, jak těmi známými, tak novými. Těšíme se na další setkání.

smiley smiley smiley

 ZPĚT NAHORU

25. národní slet POTK

16. - 24. června 2018 letiště Tábor Čápův Dvůr

       

FOTOGRAFIE ZE SLETU JSOU KE SHLÉDNUTÍ ZDE 

Účastníci:

1.  Šohaj 125                  OK-1968            Václav Polívka                        GAC Benešov

2.  Šohaj 425                  OK-5399            Tomáš Mezera                        Raná

3.  LF-107 Luňák            OK-0820            Václav Černý                           Plasy

4.  Z-24 Krajánek            OK-8560            Ulf Kern                                   Raná

5.  Orlík 16                      OK-3403            Svatopluk Vítek                       Zábřeh

6.  Orlík 116                    OK-9410            Oldřich Rosecký                      Skuteč

7.  Orlík 116                    OK-8430            Miroslav Major                         GAC Benešov

8.  Orlík 116                    OK-8401            David Krčil                                Raná

9.  Ka 6CR                      OK-0660            Vladimír Abrahám                    Raná

10.  Ka 8b                         OK-7530            Jiří Lískovec                             Tábor

11.  T.30 Prefect                BGA785            Aleš Ferra                                Bechyně

12.  T.31 Tandem Tutor     BGA5834           Aleš Ferra                               Bechyně

13.  EoN Olympia 2b         BGA1028          Jiří Leník / Boris Kožuh           Raná / Slovinsko

14.  SF-27 A                     OK-1426            Jaroslav Kareš                         Olomouc

15.  Bre905 Fauvette         D-1484             Jürgen Doppelbauer                Německo

16.  Foka 4                        SP-2418           Miroslaw Lewandowski            Polsko

Sobota 16. června

Příjezdový den. Jako jedni z prvních dorazili Slívovi, Dostálovi a Středovi. Z Rané pak Jirka Leník (Oly 2b), Ulf Kern (nakonec přecejen Z-24 Krajánek) a Míra Major (VT-116). Ti si hned i zalétali. Dorazil Olda Rosecký s rodinou a další VT-116. Další Raňáci a Václav Černý (Luňák) přijeli odpoledne. Převlekem dorazil Aleš Ferra (T.30 Prefect). Postavili jsme stany a "zbouchali" letadla. Čekáme na pozdně večerní příjezd Hanáčků.

Neděle 17. června 

Ráno přijeli Karešovi (SF-27) a Boris Kožuh. Zahajovací brífink v 10oo v klubovně provedl Jiří Lískovec, předseda AK a hlavní organizátor, a Ondra Minich, zdejší VLP. Poté dokončujeme montáž větroňů.

Provedli jsme několik vzletů, ale oblačnost se slila, bez nějaké místní termiky. Čekali jsme až do 4. odpolední, všichni startují. A polétání stálo opravdu zato. Přibyly tak body do naší přeletářské "dřevěné ligy" (V. Černý, T. Mezera, M. Major). Vlastními křídly (Šohaje OK-1968) přiletěl z Benešova V. Polívka. Odpoledne přijeli Jürgen Doppelbauer (Fauvette) a Jaromír Piskáček. Večer po zavření vrat hangáru jsme slavnostně, se vztyčením naší POTK-vlajky zároveň s historickou táborskou vlajkou a zazvoněním na zvonek, zahájili 25. slet Plachtařského oldtimer klubu.

 

Pondělí 18. června 

Ranní briefing byl věnován omezením, která přináší vojenské letecké cvičení Sky Avenger, pro dnešek se naštěstí našeho létání dotýká minimálně. Počasí je velmi slibné, byť pofukuje. Hangár se vyprazdňuje..., žel při této činnosti došlo k prvnímu (doufejme poslednímu) poškození našeho větroně. Po obědě jsme se přemístili na místo startu (VPD 030) a zahajujeme létání. Počasí se vyvedlo i když v pozdním odpoledni se oblačnost začala slévat. Následkem toho Vláďa opět se svou Kášestkou nesplnil uvažovanou pětihodinovku a jeden větroň musel sednout na letišti ve Zbraslavicích. Výhodou pak bylo včasné ukončení letového provozu, což umožnilo lepší organizaci ukládání letadel do hangáru. Navečer dorazil Miro z Polska se svou Fokou. Den jsme zakončili promítáním fotek a videa ze sletu v Táboře roku 2000, následně pak zpěvem plachtařských písní s houslovými sóly Vaška Polívky a za kytarového doprovodu Míry Majora.

     

  

Úterý 19. června        

Hangár jsme "vyprázdnili" a čekáme, jak se vyvine plachtařské počasí po obědě. Máme tu v Táboře momentálně 16 historických "dřeváků" (viz seznam) plus jednu ranskou VSO 10. Do létání se pustil Miro Lewandowski s Fokou 4, ostatní s Krajánkem a Prefectem. Někteří si vyjeli na kole i auty na výlet. Večer se konala letní členská schůze POTK a dle programu pak promítání historie táborského letiště s komentářem Jiřího Lískovce.

                                           

Středa 20. června     

Ranní plachtařský optimizmus se začal s vývojem na obloze pozvolna vytrácet. S létáním jsme začali proti původním předpokladům mnohem později. Přesto i dnes jsme si dobře polétali. Od 18oo se v hangáru konala beseda s akrobaty Alexandrem Kubovcem a Františkem Bartoněm, známými svým vystoupením s Blaníky v zrdcadlovém letu. Jejich různá dobrodružství s cestami na "západ" a přesuny na místa konání leteckých exhibic, včetně zákulisních zážitků byla v jejich ústním podání skvělým okořeněním ke knižnímu vydání "Vzpomínek na letecký život a zrcadlo s Blaníkem". Následovala ještě autogramiáda zmíněné knížky, zatímco my POTKani jsme se pustili do (velmi) opožděného úklidu našich letadel do hangáru. Jeho vrata jsme zavřeli ve 2230 ( ! )

Čtvrtek 21. června                      

Dnes nás pro změnu čeká odpoledne přechod studené fronty od severozápadu. Na brífinku jsme "vyfasovali" trička k 25. sletu POTK a první vzlety z dráhy 030 začaly už dopoledne. Počasí se postupně lepší, ale asi jenom "naoko", už také máme nahlášeny tři "polňáky". Přišla první přeháňka, poblíž se ozvala i nějaká bouřka. Při uklízení hangáru se ozval pilot Luňáka, tak tedy dnes máme čtyři éra mimo letiště. Jako poslední přistál Miro s Fokou. Kromě Luňáka máme všechno pod střechou, ale i jeho záchranný tým nakonec v pořádku dorazil zpět na letiště ještě za světla.

Pátek 22. června    

Miro s Fokou a Ulf s Orlíkem si jdou zalétat. Vašek Polívka přelétl Šohaje zpět do Benešova. Ostatní vyrazili na výlety.

A u té příležitosti musím zmínit jednu příhodu, kterou nám těžko někdo bude věřit. Přesto - jdeme si takhle turistickou trasou po břehu Lužnice, když tu Jirka vykřikl: "Hele, to je moje čepice!" a ukazoval na nevzhledný černý předmět v trávě hned vedle cesty. A vskutku, byl to černý kulich, kterého sfoukl proud vzduchu z hlavy Jirkovi během aerovleku v odkrytém kokpitu Slingsby před několika dny po startu z dráhy 030 laugh smiley laugh surprise

Večer nás pak čekaly nad ohněm pečené vepřové kýty a naše hlasivky pak doprovodily houslovou a kytarovou produkci ...

Sobota 23. června    

Dopoledne opět brífink, tentokrát závěrečný, poděkovali jsme pořadatelům za milé přijetí i za perfektní servis a poskytnuté zázemí. Oni pak naopak poděkovali nám za bezkonfliktní provoz a práci s ukládáním "dřeváků" do hangáru. Slavnostně jsme spustili vlajku POTK a předseda Petr Hanáček odzvonil konec sletu. Medard nám poněkud ovlivnil závěr našeho letošního sletu, a tak se většina účastníků obrátila k domovu už dnes. Není se co divit, zakryté tranďáky vlastní na "oldtimery" málokdo. I tak se však ještě létalo, místní s Blaníky a Ulf s Olympií, vše navijákový provoz. Do neděle zůstali jen Pepa Mezera a Sváťa Vítek. Inu, slet skončil a můžeme se těšit na příští. Kdy a kde? To rozhodne výroční členská schůze letos 29. září (opět) na Rané ...

smiley smiley smiley

26. národní slet POTK

15. - 23. června 2019, letiště Aeroklubu Jičín

        

Účastníci:

Petr Hanáček a Jiřina Ivanová bez kluzáku Aeroklub Jeseník
Jiří Lískovec  Ka 8b  OK-7537   Aeroklub Tábor
Tomáš a Josef Mezerovi VT 425  OK-5399 Aeroklub Raná
Svatopluk Vítek VT 16  OK-3403 Aeroklub Zábřeh
Luboš Stibůrek VT 116  OK-5524 Aeroklub Plasy
Miroslav Major VT 116  OK-7403 GAC Benešov
Jaroslav a Jaroslava Karešovi SF 27A  OK-1426 Aeroklub Olomouc
Oldřich Rosecký + 1  VT 116 OK-9410 Aeroklub Skuteč
Jiří Slouka a Jiří Klicnar Ka 6E OK-9781 Aeroklub Brno
Zbyněk Bican LG 130 Kmotr OK-1260 Aeroklub Raná
Vladimír Abraham Ka 6CR OK-0660 Aeroklub Raná
Tereza Krčilová Spálenková  ASW 15 OK-2334  Aeroklub Raná
David Krčil ASW 15 OK-0793 Aeroklub Raná
Boris Kožuh, Niko Slana EoN Olympia Aeroklub Split Chorvatsko, Lesce Slovinsko
Zlatko Zemljić, Goran Kovačević Morelli M-100S Aeroklub Zagreb, Split, Chorvatsko
Gerhard Maleschka Foka 4 D-9357 Německo
Jaromír Piskáček bez kluzáku Aeroklub Beroun
Vladimír Dostál, Bohumil Říkal VT 16 OK-6922 Aeroklub Hronov
Miroslaw Lewandowski Foka 4 SP-2418 Polsko  
Jiří Leník, Ulf Kern Krajánek OK-8560 Aeroklub Raná
Petr Vlasák VT 16 OK-2909 Aeroklub Brno
Roland Zelenka bez kluzáku Aeroklub Raná
Václav Černý Luňák OK-0820 Aeroklub Plasy
Václav Kysilka bez kluzáku GAC Benešov

Slet POTK den po dni:

15.6.2019 sobota 

    Začínáme se sjíždět, Hanáčkovi od pátku na místě, ráno dorazili Karešovi (SF27A), za chvíli po nich Olda Rosecký s rodinou (VT 116), Míra Major (VT 116) a Vláďa Abraham (Ka6). Po poledni se objevil Ulf s Xenií a Jirka Lískovec (Ka8), později pak Mezerovi (Šohaj 3), Sváťa (VT16), Gerhard s Fokou 4, Jaromír Piskáček a Luboš (VT116). Odpoledne přiletěl nečekaně Krajánek z Rané.... Je vedro a dusno, ale pivo a limo v místním baru mají naštěstí tu správnou teplotu.
K večeru již vlajka i banner visí, večerní bouřky pročistily vzduch, pod pergolou u piva je příjemně...
       
Zdalipak jsou zavěšeny rovně? (foto jiv)           Večerní náladovka Jirky Lískovce           
 
16.6.2019 neděle 
    Zahajovací brífink a seznámení pilotů s letištním řádem LKJC provedli předseda Radek Tobolka a VLP Lukáš Ježek. Zvoněním jsme oficiálně zahájili slet POTK 2019. Jdeme skládat letadla. Převlekem z Ml. Boleslavi přiletěl ranský Kmotr, který tam byl včera na leteckém dnu. Před další přeháňkou jsme stačili složit dva Orlíky, Šohaje, přeskupit hangár a vše uložit. Odpoledne dorazili z Hronova Vl. Dostál s Bondym a dalším Orlíkem. Mezitím někteří účastníci vyrazili na výlety a za kulturou. K večeru se ještě dostavili vyčerpaní piloti z Medlánek, Šoše a Jura s Ka6E. Úplně pozdě večer přijel Miro s Fokou 4.
    Večer se sešel výbor POTK, letní členská schůze proběhne v úterý 18.6.
             
    Seznamovací brífink (foto J. Lískovec)                        V Jičíně (2x foto jiv)                
17.6.2019 pondělí 
    Brífink v 10 hodin znamenal konkrétní příslib již dříve očekávané naděje na "superpočasí", doufejme, že ne poslední tohoto týdne. Vzápětí se na start dráhy 30 postupně vydaly všechny kluzáky, co tu jsou. Čekáme výkony a mnoho bodů do OTC... Letový den se vydařil, celkem se odlétalo asi 30 startů, docela dost hodin, několik polních přistání a několik výkonů - dnes byl vítězem Jirka Lískovec (jeho let na cpska.cz). Přes 7 hodin létal Jarda se "Sofinkou". Záznamy některých dalších letů tamtéž.
První start letošního sletu - Ka8 z Tábora, vyfocená přes Orlíka benešovského M. M.
 
Jedno z polních přistání - Šohaj 425, pilot J. Mezera s transportní četou, v pozadí Trosky
(foto jm, J.Lískovec)
 
18.6.2019 úterý     
    Dlouhé vyčkávání na termické počasí, která byla utlumena vysokou oblačností, způsobilo pozdější vyprovokování provozu. Ačkoli byly všechny kluzáky připraveny k transportu na start již dlouho před polednem, s létáním jsme začali z dráhy 12 až po 14. hodině. Ráno přijel Petr Vlasák s VT-16, po něm Jirka Leník s Borisovou EoN Oly 2. Odpoledne pak i Boris a Niko s Morelli M.100. Ač počasí tentokrát nebylo takové jako včera, uskutečnilo se 20 startů. Nejdelší let dne měl Tomáš se Šohajem. Večer proběhla letní členská schůze POTK. Pozdě v noci dorazil Svíďa z Rané. 
   
(4x foto Xenia)
19.6.2019 středa 
    Po brífinku jsme si pořídili společné foto. Létáme - je třeba využít intervalu dobrého počasí, než se podle předpovědi pokazí... Nakonec sem bouřky nepřišly, úhrnem se nalétalo 20 startů, nějaké kilometry, spousta hodin a 2 přistání mimo LKJC, jedno na poli a jedno ve Vrchlabí. Výsledky opět k vidění na CPS online, nebo na OTC. Nejlepší dnešní přihlášený výkon sletu opět Jirka Lískovec...
 
   
(3x foto Xenia)
20.06.2019 čtvrtek 
    Na dnešek jsou prognózy počasí ještě o něco méně optimistické, proto jsme zahájení provozu co nejvíce urychlili... Létání nakonec podobné, jako ve středu, oblačnost se během dne sice slila, pak se protrhla a kumulky opět naskákaly, což se opakovalo. Nalétalo se přes 20 startů, převážně místně. K večeru se obloha téměř vyčistila a rozfoukalo se.
Večer přijel Václav s Luňákem, který se hned i složil. Později jsme si ugrilovali báječné maso, pozorovali již skoro zatažený, ale krásně barevný západ slunce a pod pergolou si pak povídali dlouho do noci.
       
(3x foto Xenia)
21.6.2019 pátek  
    V noci sprchlo, ráno bylo hodně vlhké a dusné, ale slunce ještě před polednem vyprovokovalo růst kumulů. Možná poslední letový den sletu jsme využili maximálně, jak nám počasí dovolilo. Nalétalo se více než 20 startů, několik přeškolovacích na Luňáka, několik pokusů do termiky. Viděli jsme také dvě akrobatické sestavy Jirky Lískovce s Luňákem.
(8x foto Michal Jelínek, páteční návštěva Tomáše Mezery)
22.6.2019 sobota  
    Ranní brífink rozhodl o neletovém dni, věnovaném výletům po okolí. V podvečerní hodiny jsme rozložili hangárované kluzáky na tranďáky. V osm hodin proběhlo oficiální vzájemné poděkování a rozloučení zúčastněných a po té předseda POTK slavnostně zakončil 26. národní slet improvizovaným zazvoněním a svěšením klubové vlajky.
 
(foto R.Tobolka)
23.6.2019 neděle 
    Odjezdový den. Zaplatili jsme, poděkovali a postupně odjížděli domů. Slet se nám opět vydařil, byl to hezký pohodový týden s dobrým počasím v překrásném koutě naší země. Věříme, že jednou se do pohádkového Jičína vrátíme.
    Velkou radost nám způsobil přírůstek členů POTK, tentokrát se k nám přidalo rovnou 7 nových zájemců, někteří značně snižují věkový průměr členské základny, což je skvělé a potřebné.  wink
Panorama s kluzáky od Michala Jelínka
 

                      Fotky J. Mezery https://mezerajos.rajce.idnes.cz/Slet_POTK_2019_v_Jicine

                      Fotky J. Lískovce  https://vivattour.rajce.idnes.cz/POTK_2019/#

                      Fotky od Ulfovy Xenie  https://jirina-i.rajce.idnes.cz/Slet_POTK_2019_Jicin

                      Trocha fotek z výletu letadlem  https://jirina-i.rajce.idnes.cz/Slet_POTK_2019_Jicin-02

  O sletu POTK také napsal náš slovinský kolega  http://www.opensoaring.com/od-potk-do-potkev-konja-jana-zizke/

 

 ZPĚT NAHORU